Nyhet 2016-01-20

Nya medarbetare på IVL

IVL växer! Vi förstärker oss nu inom flera av våra områden och hälsar fyra nya medarbetare välkomna till vårt Stockholmskontor.

Mikael Ekhagen

Mikael är gruppchef för en nystartad grupp som arbetar med LCA och miljömanagement. Mikaels roll blir att utveckla IVL:s LCA erbjudande till företag och organisationer inom livscykelperspektiv i det dagliga arbetet. Mikael kommer närmast från Vattenfall där han haft flera olika roller, bland annat som hållbarhetsexpert och environmental controller. Gemensamt för dem alla har varit miljö- och hållbarhetsfrågor.

Stephan Valley

Stephan är miljövetare och hydrogeolog och ska på IVL arbeta i olika projekt inom vatten och grundvatten. Stephan kommer senast från en tjänst på Federal Institute for Geosciences and Natural Resources i Tyskland, där han varit projektchef i ett projekt om grundvatten och vattenresurser i Burundi.

Daniel Edlund

Daniel är nyutexaminerad civilingenjör inom naturresursteknik med inriktning mot miljö- och vatten vid Lulå tekniska universitet. Examensarbetet handlade om flödesrelaterad spårmetalltransport. På IVL ska Daniel arbeta med föroreningar i mark och vatten, riskbedömningar samt ämnestransporter i vatten.

Jan-Erik Nordström

Jan-Erik kommer senast från Stora Enso där han jobbat både i Stockholm och Borlänge med process-, produkt- och marknadsutveckling med skogen som råvara, och varit kvalitetsansvarig mot kund i en driftorganisation på ett bruk. Jan-Erik är i grunden diplomingenjör i papperskemi från Åbo Akademi, där han även har en doktorsexamen. På IVL ska Jan-Erik jobba med teknik- och affärsutveckling tillhörande området miljöteknik och hållbar produktion, med fokus på biobaserade processer och produkter.